13 Ekim 2011 Perşembe

En son gezi dönüşüm yakıt göstergesi sanki delirmeye başladı. Dolu olmasına ve yolbilgisayarı 550 km gidebilir demesine rağmen 20 km içinde o kadar hızla düşüşe başladıki sonunda yedek ikazı geldi Bir süre sonra tekrar düzeldi kısa süre sonra tekrar yol bilgisayarında hızla km düşmesi ve yakıt ikazının yanması ile davam etti. Bmw 1200 gs serisinin kronik arızalarından biriymiş.İlk defa başıma geldi . Esasında bmw bu serilerde iyileştirme yapmış ve klasik şamandaradan elektronik seziciye geçmişti.
Bende Bepar’a 275 tl mecburen yakıt sezici sipariş verdim. 2.5 haftalık bir beklemeden sonra geldi ve değiştirme işlemine başladık. İşte paçamız bu

Öncelikle koltukları çıkartıp yan granajları söktüm. Sonrada öngagayı her iki tarafta 3’er somun ve 2’şer  somunda  yan rüzgar koruyucular için sökerek ön gagayı 15-20 cm kadar öne aldım. Sonrada orta depo üsrü granajı depo kapağı içinde bulunan 3 somunu sökerek çıkardım yine aynı yerde depo giriz yerinide 3 somun daha sökerek çıkardım.



Benzin pompası flanş üzerimdeki 1 hortum ve iki fişi rahatça sökülebiliyorsunuz ve  tutan metal kalkayı elinizle gevşete biliyorsunuz. Dikkatlice yukarıya doğru çekince biraz zorda olsa (Contadan dolayı) geliyor. Sezicinin fişini çıkattıktan sonra benzin pampası flanşı serbes kalıp başka bir yere  aldım.Sezicini bir ucu depo girişinde bulunan resimdeki metal tutucunun ucuna bağlı.Buradan çıkarttıktan sonra sezicide geliyor. Aşağıda elimdeki parça tam depo girişinde

Montaj esnasında öncelikle  Depodaki benzini boşaltmakla başlıyoruz .Çünkü sezicinin ucu için burada bir yuva  var ve  bunu görmemiz gerekiyor
Depoyu boşalttıkdan sonra secicinin ucuna tutucu bağlantıyı monte ediyoruz.



Sezicinin ucu deponun benzin pompası girişinden sokup depo girişinden fişli ucu alıyoruz
Montajımız şu şekilde olmalı

Aşağıya gelen ucun tam yeri var



Sonrada benzin pompası flanşına fişi takıp , Flanşın contasını yerine takıyoruz .

Burası önemli eğer düzgün takılmayan conta benzini doldurduktan sonra taşma yapacaktır. Flanşın contaya gelen kısmına parmağıma sıktığım wd 40 yağı ile  çok az yağlıyorum. Bu flanşın contaya çok rahat ve bozulmadan oturmasını sağlıyor.
Sökme sırasının tersi  ile önce fişleri sonra motorun granajlarını monte ettim .
tüm mekanik  tavsiye niteliğindedir, doğabilecek hasar ve zararlar uygulayanın kendi sorumluluğundadır

2 yorum:

  1. gösterge parcasini yeni aldim ve birkac defa aynen yaptim ve benzin göstergesi yine caslişmadi

    YanıtlaSil
  2. İyi bilgi teşekkürler,

    YanıtlaSil